» 10 توصیه مهم در انتخاب بهترین وکیل اهواز ✔️ سال 1402

10 توصیه مهم در انتخاب بهترین وکیل اهواز ✔️ سال 1402

انتخاب یک وکیل مجرب و توانا می تواند در نتیجه به دست آمده از پرونده های حقوقی و کیفری تاثیر مستقیم داشته باشد. چرا که وکیل با استفاده از دانش حقوقی و تجربیاتی که در زمینه مسائل حقوقی در اختیار دارد می تواند مسیر پرونده را به کلی تغییر داده و روند کسب پیروزی توسط موکل را سهولت ببخشد. از آن جایی که افراد جامعه دانش حقوقی لازم در زمینه انتخاب وکیل ندارند ممکن است گاهی در انتخاب های خود دچار اشتباه شوند. از این رو، در این مقاله سعی داریم    10  توصیه مهم در انتخاب وکیل اهواز را به شما داشته باشیم تا با استفاده موثر از آن ها بتوانید وکلای شاخص تری را به خدمت گرفته و مسیر را برای کسب موفقیت هموار کنید.


10 توصیه مهم در انتخاب وکیل اهواز

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چگونه وکیل خوب انتخاب کنیم؟ چه وکلایی می توانند پرونده ما را به موفقیت برسانند؟ ما در ادامه به توضیح 10 نکته و توصیه مهم می پردازیم تا به کمک این موارد بتوانید وکیل خوب در اهواز را انتخاب کنید:

  1. تخصص وکیل را لحاظ کنید: لازم است وکیلی که قصد استخدام وی را دارید در زمینه دعاوی مطرح شده در دادگاه تخصص لازم را در اختیار داشته باشد. علم حقوق از گستردگی بالایی برخوردار است و این تصور که وکیل می تواند در تمامی زمینه های موجود در زیر شاخه های حقوق به تخصص لازم برسد، کاملا غلط می باشد. در صورتی که پرونده ای مربوط به تقسیم ارث را در اختیار دارید، لازم است به سراغ وکیل متخصص در زمینه دعاوی خانواده بروید و در بقیه پرونده ها نیز روال اینگونه است.
  2. شهرت و اعتبار وکیل مورد نظر را بسنجید: دقت داشته باشید که همواره شهرت یک وکیل می تواند معیار مناسبی برای انتخاب او باشد. چرا که یک وکیل زمانی به شهرت می رسد که پیروزی های پی در پی به دست آورده باشد و در پرونده هایی به موفقیت رسیده باشد که پیچیدگی آن ها بالا باشد. با خیالی آسوده می توانید به این وکلا اعتماد کنید و از آن ها برای اعطای وکالت در پرونده های حقوقی و کیفری دعوت به عمل آورید. چرا که میزان توانایی و بازدهی این وکلا برای افراد آشنا با مسائل حقوقی اثبات شده است.
  3. به سن وکیل توجهی نداشته باشید: ممکن است برخی وکلای تازه کار به قدری دانش حقوقی بالایی داشته باشند که بتوانند به راحتی مشکل پرونده شما را در کمترین زمان ممکن حل کنند. لذا توجه به سن وکیل می تواند شما را گمراه کند. توصیه مهم برای شناخت وکیل خوب در این حالت این است که به میزان دانش و توانایی های او دقت کنید.
  4. مهارت های ارتباطی وکیل مورد نظر را بررسی کنید: در دعاوی حقوقی و کیفری، یکی از عواملی که می تواند دستیابی به موفقیت را تسهیل نماید، احساس راحتی میان وکیل و موکل است. در واقع لازم است وکیل راه برقراری با موکل را بلد باشد و به دنبال مسیری درست برای کسب اطلاعات در خصوص پرونده باشد. در غیر این صورت و در شرایطی که تعامل موثری میان وکیل و موکل شکل نگیرد، وکیل از بسیاری حقایق در خصوص پرونده محروم می ماند و چه بسا همین موضوع زمینه ساز شکست در پرونده باشد.
  5. از هزینه وکیل مطلع شوید: دقت داشته باشید که وکلا برای قبول وکالت در پرونده ها از شما دستمزدهای متفاوتی را درخواست می کنند. بنابراین در ابتدا لازم است با وکیل مورد نظرتان ارتباط گرفته و پس از کسب اطلاع در خصوص دعاوی مطرح شده از او بخواهید تا نظر خود در خصوص حق الوکاله را اعلام دارد. ممکن است شما از نظر مالی برای استخدام وکیل محدودیت داشته باشید. به این منظور لازم است در زمان انتخاب به قیمت وکیل توجه داشته باشید. اما تنها نباید به قیمت وکیل اکتفا کنید و باید تحقیقات لازم را در خصوص مهارت های مهم یک وکیل وی به انجام برسانید.
  6. به قول های خلاف واقع اعتماد نکنید: در واقع لازم است وکیل خوب در اهواز به طور دقیق پرونده را بررسی نماید و در پایان نظر خود را در خصوص آن اعلام دارد. او باید بدون هیچ گونه بازارگرمی اعلام کند که شانس موکل برای کسب پیروزی در پرونده چقدر است. اصول حرفه ای حکم می کند که وکیل در این خصوص با موکل خود صریح و شفاف باشد و از دادن قول های خلاف واقع جدا پرهیز نماید. دقت داشته باشید که حتی در ساده ترین پرونده ها نیز باید احتمالی را نیز برای شکست در نظر بگیرید.
  7. تنها به جنسیت وکیل توجه نداشته باشید: در طی سال های اخیر بانوان توانسته اند حضور قدرتمندانه ای در عرصه حقوق و وکالت داشته باشند و نام خود را بر سر زبان ها بیاندازند. از این رو، تمایل بسیاری از افراد جامعه و به خصوص موکلان خانم بر این است تا در پرونده های مربوط به دعاوی حقوقی و خانواده به وکلای زن مراجعه کرده و کسب پیروزی در دادگاه را از آن ها مطالبه نمایند. توصیه مهم در انتخاب وکیل زن این است که باید علاوه بر جنسیت وکیل به سایر مهارت ها و ویژگی های وی نیز توجه کنید.
  8. با مشاوره حقوقی ضعف های خود را جبران کنید: در واقع شما می توانید از روش های مشاوره حقوقی آنلاین، مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی برای جبران ضعف های حقوقی خود در خصوص پرونده استفاده کنید. در این جلسات وکیل با اتکا به تحصیلات و تجربه ای که در طی سال های طولانی به دست آورده است استفاده می کند و مطلوب ترین راهکارها برای عبور از مشکلات را در اختیار شما قرار می دهد. در واقع مشاوره حقوقی باعث می شود تا از حقوق خود در دادگاه به بهترین شکل دفاع نمایید.
  9. از استخدام وکلای تازه کار پرهیز کنید: هیچ پرونده ای، هر چقدر هم که ساده به نظر برسد نباید تبدیل به محلی برای آزمون و خطای وکلای تازه کار شود. شما نیاز به آن دسته از وکلایی دارید که در زمینه کاری خود به تخصص لازم رسیده باشند و بتوانند از تجربیات خود در جهت کسب موفقیت در پرونده استفاده کنند. به هر حال انتخاب وکلای تازه کار این ریسک را برای شما به همراه دارد که نتوانید آن طور که باید احتمال کسب پیروزی در پرونده های مربوط به دعاوی حقوقی و کیفری را افزایش دهید.
  10. فن بیان وکیل را مورد ارزیابی قرار دهید: این مهم است که وکیل اهواز بتواند مفاهیم حقوقی را به بهترین شکل ممکن برای موکل شرح دهد و منظور خود را به شکلی مطلوب منتقل نماید. از سوی دیگر فن بیان به وکیل مورد نظر شما کمک خواهد کرد تا در جلسات دادگاه بتواند حقوق از دست رفته موکل را احقاق نماید و قضات مربوطه را متقاعد نماید تا با در نظر گرفتن عدالت رای را به نفع موکل صادر نمایند. فن بیان راهی برای انتقال دانش از راه زبان است و مهم ترین سلاح یک وکیل نیز به شمار می رود.



اهمیت استخدام وکیل برای رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری

لازم است به این موضوع اشاره داشته باشیم که پیچیدگی های موجود در پرونده های حقوقی و کیفری به گونه ای است که افراد عادی نمی توانند در دادگاه حرف چندانی برای گفتن داشته باشند. در بسیاری از پرونده ها، شکست در دادگاه می تواند خسارت های جبران ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشد و آینده او را از جنبه های گوناگون تحت تاثیر قرار دهد. عده ای به غلط تصور می کنند که در دادگاه تنها لازم است شرحی در خصوص حوادث مربوط به پرونده داشته باشند و دیگر همه چیز درست پیش خواهد رفت!

از سوی دیگر باید به این موضوع توجه داشته باشید که قاضی پرونده کاملا تخصصی صحبت می کند و ممکن است موکل در درک مفاهیم حقوقی منتقل شده دچار مشکل شود. در صورتی می توانید دفاعیات موثری را از خود داشته باشید که با قوانین و مقررات مربوط به دعاوی مطرح شده به طور کامل آشنایی داشته باشید و بتوانید نزد قضات به آنها استناد کنید تا شاید به این شکل بتوانید از نظر قانونی حقوق خود را مطالبه نمایید. صرفا با شرح حوادث مربوط به پرونده نمی توانید امیدی به پیروزی داشته باشید.

بهترین وکیل اهواز به واسطه تحصیل در رشته حقوق، دانش لازم برای حضور موفق در دادگاه و پیگیری پرونده را به دست آورده است و می تواند از تجربیات خود نیز در جهت حل و فصل اختلافات پیش آمده استفاده کند. در صورتی که از یک وکیل معتبر و مجرب برای رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری استفاده کنید می توانید به شیوه ای اصولی تر راه را برای کسب پیروزی هموار کنید و در این شرایط است که احقاق حقوق از دست رفته شما با سهولت بیشتری امکان پذیر می شود.

تنظیم دادخواست و شکوائیه در محاکم قضایی نیازمند در اختیار داشتن دانش مکتوب نمودن متون حقوقی است. چرا که اگر دادخواست به شیوه ای درست تنظیم نشود، ممکن است در مراحل رسیدگی به پرونده با مشکلاتی جدی رو به رو شوید. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که لازم است وکیل به جمع آوری مدارک و مستندات مربوط به پرونده بپردازد و آن ها را در شکوائیه و دادخواست پیوست نماید. لازم به ذکر است که آشنایی حقوقدان با روال رسیدگی به پرونده در محاکم قضایی می تواند برگ برنده شما در دستیابی به پیروزی باشد.


پس از انتخاب وکیل در اهواز چه باید کرد؟

●     ملاقات حضوری با وکیل مورد نظر: در ابتدا لازم است معیارهایی را در نظر بگیرید که با استفاده از آن ها بتوانید میزان توانایی گزینه های مختلف را مورد سنجش قرار دهید تا به این شکل از دستیابی به وکلای مشهور و خبره محروم نمانید. در این مرحله لازم است با دفتر وکیل و یا موسسه حقوقی که از آن وکیل انتخاب گرفته اید تماس گرفته و مقدمه برگزاری یک جلسه ملاقات حضوری با وکیل را تدارک ببینید. ویژگی های شخصیتی وکیل در حل پرونده شما تاثیرگذار است. حضور به موقع وکیل در محل قرار که معمولا دفتر وی است، حرفه ای بودن او را ثابت می کند.

●     ارائه اطلاعات درست در خصوص پرونده به وکیل: زمانی که به یک وکیل مراجعه می کنید لازم است هر آن چیزی که در خصوص پرونده برای شما تبدیل به دغدغه شده است را با او در میان بگذارید. چرا که این مسئله باعث می شود تا شناخت وکیل از پرونده در اختیار شما، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. وکیل زمانی می تواند در دعاوی مطرح شده موفقیت های چشمگیری را به دست آورد که اطلاعات وی در خصوص پرونده کامل باشد و از جوانب ناپیدای آن نیز کسب اطلاع کرده باشد.

●     افزایش میزان شناخت متقابل: شما لازم است در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده با وکیل در ارتباط باشید و از او در خصوص کیفیت دفاعیات کسب اطلاع کنید. برای این کار لازم است شناخت خود را از وکیل مورد نظر افزایش دهید و با او صحبت کنید تا به این شکل تعامل موثری در میان شما شکل بگیرد. از سوی دیگر ملاقات حضوری با وکیل مورد نظر و بررسی تمامی مهارت ها و خلقیات حقوقدان مورد نظر از نزدیک به شما این امکان را می دهد که از انتخاب خود مطمئن شده و با خیال آسوده با وکیل ادامه دهید.

●     امضای قرارداد با وکیل: پیش از اینکه قرارداد مشترکی بین شما و وکیل به امضا برسد لازم است در خصوص تمامی موارد اختلافی در خصوص پرونده به نقطه نظر مشترکی برسید. چرا که در غیر این صورت ممکن است دچار اختلافات جدی شوید و همین موضوع عواقب ناگواری را برای پرونده به دنبال خواهد داشت. در نظر داشته باشید که تعیین حق الوکاله و نحوه پرداخت آن یکی از این موارد است.


نتیجه گیری

از اینکه تا پایان مقاله در کنار ما بودید از شما تشکر می کنیم. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با چند و چون انتخاب وکیل آشنا کنیم تا اطلاعات شما در این زمینه افزایش پیدا کند. در ابتدا 10 توصیه مهم در انتخاب وکیل اهواز را به شما ارائه دادیم که با استفاده از آن ها می توانید یک انتخاب درست را تجربه کنید.

 

فرم ارسال نظر





  وکیل در شیراز   |   برترین وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله